Posvátná Geometrie – Zdravé Tvary
Tuto sekci bych chtěl věnovat pohledu na to, kde žijeme a jak vnímám tento prostor. Asi hlavní a základní pohled je ten, že jsem přesvědčený, že vše co nás obklopuje i to jak dokonale funguje naše mnohovrstevnaté tělo, nevzniklo z nahodilého Prvního třesku, ale bylo někým navrhnuto a vytvořeno.
„ Stvořitel nehraje v kostky … “
Hledat Účel, proč zde jsme, je otázkou na kterou hledá lidstvo odpověď již mnoho dávnověků. Není tak podstatné hledat odpověď na to Proč, ale možná je dobré se podívat na to Kdo jsme.
To, co asi každý z nás zná, je představa o tom, že by si chtěl například postavit vysněný Dům. Aby vše v domě dokonale fungovalo a mělo vzájemné návaznosti a pokud možno vše pracovalo dlouhý čas bez poruchy, sebou nese jistou přípravu a mnoho pohledů do všech možných profesních pravidel. Odborníkům, kteří navrhnou dům do posledního detailu říkáme Projektanti.
„ Na začátku všeho je jen pouhá myšlenka, která ožije skrze Projektanta, kterému můžeme říkat Vědomí.“
Každý v sobě máme malého projektanta, který disponuje podobnými nástroji jako "velký projektant". Ty nástroje jsou: Představivost, Logické myšlení, Cit pro rovnováhu celku.
To co následuje myšlenku, je přenesení její povahy a vzájemných vztahů do prostoru a času. A pokud si dovolíme jít po spirále času někam do bodu Vzniku, mohlo by to vypadat takto. Vědomí stvořitele začalo tvořit …
Nejmenší pracovní nástroj v imaginárním prostorovém poli je Bod – tedy tečka. Na černém podkladu může mít negativní výraz a bude tedy bílá. A máme zde první Vztah k tomuto bodu. Tímto krokem vzniká první velmi důležitá úroveň vnímání, kterou rádi nazýváme Dimenze, kde se neprojevená část, stala Projevenou a tak se zrodila Dualita-Rozdílnost.
Symbolika v oboru Posvátné geometrie je vnímána tak, že první Bod obsahuje obě polarity stvořitele. Rovná čára definuje Mužskou energii (jiskru života - elektro) a Křivka definuje Ženskou energii (plodivou - magnetickou).
Dále může následovat definice prostorová. Můžeme si představit, že se z tohoto základního středového bodu budeme moci pohnout jen o vzdálenost jednoho metru a to do všech stran. Po chvilce pohybu vznikne první geometrický útvar a to Kruh. Kruh je prvním geometrickým útvarem ohraničeným kružnicí a otevírá nám vstupní dveře do Druhé Dimenze, kde mysl "Architekta- Stvořitele" začala vytvářet první, základní stavební kameny pro vznik celého vesmíru. Mysl si začala prohlížet kruh, rozdělovat ho a vidět jednotlivé vztahy mezi rozdělenými částmi. Mysl poté vytvořila i první násobení a vznikl druhý totožný kruh, tím že ho vynásobila číslem 2. Mysl si pomalu osahávala a vytvářela nástroje čísel, které jí pomáhaly postupně vytvářet složitější a složitější kombinace obrazců, kde vše mělo konkrétní význam.
V dnešní době je pro mnohé nejznámějším geometrickým útvarem Květ Života.
Dalším důležitým krokem bylo vytvoření Prostoru – Třetí Dimenze. Vytvořením dalšího rozměru Hloubky, dostávaly útvary na ploše Objem.
Následovalo tvarům vdechnout Život – Proměnlivost. A tak byla vytvořena další vrstva a to Čtvrtá Dimenze, kde vše začalo podléhat dalšímu parametru a tím byl Čas.
S příchodem času, se spustil projekt proměn a změn. Postupně architekt navrhl floru později faunu a pozoroval, jestli vše co vytvořil ve své mysli, také žije i podle pravidel v realitě, kterou stvořil.
Každá s těchto Dimenzí, je oddělená jistou vrstvou a i když společně tvoří jeden celek, tak v každé platí různě omezená pravidla. Zároveň tím, že vše vychází z jednoho základu a jsou v jejich stavbě použité stejné stavební kameny (algoritmy), tak mezi sebou navzájem komunikují a jsou na sobě jistým způsobem závislé.
Zdravé Tvary
Geometrické tvary, které je možné najít v Květu života, fascinovaly mnohé filosofy z hluboké minulosti, například řeckého filosofa Platóna (427–347 př.n.l.) Platón krychli, osmistěn, čtyřstěn a dvacetistěn
považoval za představitele čtyř základních živlů: země, vzduch, oheň a voda. Dvanáctistěn byl představitelem Stvořitele neboli všeho, co existuje. Zde si dovolím říci, že Platón a jeho těleso Dvanáctistěn vnímám,
i jako dokonalý tvar pro vyjádření vrcholu Synergie dvanácti rozdílných částí z jednoho celku (třeba archetypů člověka).
A byl stvořen Člověk.
Člověk je bytost, která má na rozdíl od dalších forem živých organismů ještě přidám nový aspekt a to je, vnímání sebe sama nejen jako součást celku-My-Ducha, ale také jako individuální-Já-EGO. Člověk má stejně jako Projektant jisté podobné nástroje, kterými jsou Představivost, Logické uvažování a Empatická asociace. Tato vrstva, kdy byl přidán člověk, by se mohla nazvat Pátou Dimenzí. Zde vidím Platónův Dvanáctistěn a jeho dokonalý tvar, kde každá z dvanácti stěn tvořená z pětiúhelníku tvoří vzájemnou synergii člověka, který projde vývojem evoluce vědomí do stavu, kde pochopí význam a záměr rozdílnosti druhých lidí a Prozře do spolutvoření a důležitosti jednotlivé rozdílnosti pro celek.
Richard Buckminster Fuller (12.7. 1895 – 1.7. 1983) byl americký architekt, matematik, vynálezce a spisovatel, který ve 20. století světu opět a to po mnoha staletích, vnesl význam a důležitost tvarů. Ukázal, jak tvary jednotlivých chemických prvků mění svoji kvalitu při rozdílných uspořádáních struktur. Pro představu prvek Uhlík-C může mít takový tvar uspořádání jednotlivých molekul, kde výsledným produktem bude Grafit (velmi měkký materiál) a nebo jedna z dalších variant uspořádání, vytvoří Diamant (nejtvrdší materiál).
Jeho velkým objevem jsou - Fullereny. Fullereny jsou molekuly tvořené atomy uhlíku uspořádanými do vrstvy z pěti- a šestiúhelníků s atomy ve vrcholech, které jsou prostorově svinuty do uzavřeného tvaru (nejčastěji do tvaru koule nebo elipsoidu). Vzhledem k této struktuře jsou mimořádně odolné vůči vnějším fyzikálním vlivům. Tento tvar byl dlouho využíván i při výrobě fotbalového míče.
V roce 1992 byly nalezeny fullereny v uhlíkové hornině zvané ŠUNGIT (těží se v oblasti Karélie).
Proto je šungit velmi často používán k ovlivňování struktury Vody. Do vody se vkládá v různých podobách (drtě, neopracovaných kusech a nebo i ve tvaru pyramid, atd.).
Buckminster Fuller ve svém bádání narazil na dávno zapomenutý dokonalý tvar, který nazval Vektor Equilibrium –Vektorová Rovnováha.
Autorem tohoto tělesa není nikdo jiný než Archimédés ze Syrakus (287 př. n. l. – 212 př. n. l.)
Mezi Archimédovskými tělesy se ukrývala perla a to Kubooktaedr.
Nejenže do tohoto tělesa stvořitel naprojektoval Rotaci, ale přirozeným růstem násobku sebe sama, se všechny jeho vrcholy dotýkají povrchu koule ve které je Kubooktaedr vložen. Mimo jiné je Kubooktaedr sestaven z osmi rovnostranných trojstěnů. Rovnostranný trojstěn je pyramida, kde všechny strany mají základnu rovnostranného trojúhelníku.
Trojúhelník je nejmenší základní stavení kámen ve vesmíru. Pokud si představíme kouli, potom takováto pyramidka se základnou rovnostranných trojúhelníků je jejím negativním projevem jí samotné.
Dále v sobě Kubooktaedr ukrývá ještě první tři kroky růstu. Stejně jako je naprogramovaný růst buněk (1+1,2,4,8).
Pokud zde zmiňuji Růst,kde je násobek číslo 2, je velmi důležité zmínit i další algoritmus růstu, který se nachází nejen ve světě flóry a fauny, ale i u nás lidí. Je jím Zlatý řez, jehož poměr je číslo 1,618 …
Dalším z velikánů a to nejen své doby, byl
Leonardo Da Vinci (15.4. 1452 – 2.5. 1519 ) . Byl velikým průkopníkem a vizionářem. Jako jeden z prvních přenesl na papír a plátna jednotlivé geometrické proporce člověka. Známé dílo z názvem „Vitruvian Man“ rozkresluje člověka jako dílo boží. Poukazuje na jednotlivé velikosti kostí, které mezi sebou mají jistý matematický vztah a znovu se vrací k proporcím člověka a Zlatému řezu.
Psát o tvarech a o geometrii by se dalo stále dál a dál, ale proč jsem se s vámi chtěl těmito slovy podělit, je téma "Zdravých tvarů".
Zdravé tvary jsou vlastně zdravé životní postoje, které vedou k osobní proměně vědomí každého z nás během naší cesty životem. Vím, že každý směřujeme ke stejnému evolučnímu cíli a každý z nás pro jednotný celek přináší tu svou, nejdokonalejší část. Tvary buněk v našem těle i v těch jemno-hmotných částech se neustále proměňují a vždy v souladu s naší reakcí na vnější podnět.
Zároveň je potřeba zmínit i dokonalé cykly fází Luny-Mesíce. Cyklus Života a Smrti. Algoritmus 28-13, který nás vede do oblasti Prvočísel (2,3,5,7,11,13 ...). Pokud sečteme řadu prvočísel dostaneme právě algoritmus 28-13. Alhoritmus našeho Stínu. Kdy vzdy, když vrcholí, teda za Úplňku je naše psychika testována.Jak jsem již psal vše je se vším propojeno a všude kolem nás je tolik idícií, jen být bdělí.
Ernst Florens Friedrich Chladni (30.11. 1756 – 3.4. 1827) je nazývaný „Otcem akustiky“ .
Možná jste někde viděli Chladniho obrazce, které vznikají na tenké vibrující desce (obvykle z kovu), na které je rozprostřen jemný písek či podobný materiál. Chladniho obrazce vznikají a mění se podle velikosti a tvaru desky, různých frekvencí a vibrací.
Každou vteřinou se mění každý z nás, jako to zrnko písku na té ploše (dimenzi). Určité kritické množství frekvence umožní, že se obrazce, jež se pohybují a narůstají, najednou přeskládají do zcela nového útvaru, než tomu bylo před chvílí.
A takto by se dal popsat Evoluční skok. Jak u jednotlivce, tak i u celku. Pokud lidé dokáží společně zdravě komunikovat a naslouchat si vzájemně, mohou být vždy inspirací jeden pro druhého. Mohou vytvářet funkční partnerství (souzvuky tónů, akordy), protože jejich proměnou se vše přeskládá v nový geometrický obraz.
Mé poukázání na tvary a geometrii, kterou "Projektant" použil na sestavení tohoto světa, je jakousi alegorií na to vrátit se k prvotnímu snu architekta, který mohl být například
„Poznej sám sebe a najdi k obrazu svému dokonalý protějšek“.
Za jak dlouhou dobu toto nastane, nikdo neví. Vlastně ještě neznáme ono kritické množství proměněných lidí, kteří již dosáhli úrovně Spolupráce. Vše záleží na každém jednotlivci, jak posune svoje životní hodnoty, svoji úroveň vnímání nejen svého osobního-Já, ale i celku-My.
Přeji vám pocit štěstí a radosti v duši na cestě proměny vědomí ...